Plán poskytovania sociálnej služby sa v našich podmienkach delí na celkový a individuálny.
1. Celkový plán je zhodný u každého prijímateľa (samozrejme sa môžu vyskytnúť prípady, kedy nie je možné ho použiť, napr. v prípade úmrtia či predčasného ukončenia poskytovania sociálnej služby, a to či už z podnetu prijímateľa alebo z podnetu poskytovateľa).
Celkový plán poskytovania sociálnej služby začína po prijatí do zariadenia (po uzavretí zmluvy o poskytovaní sociálnej služby) a trvá počas adaptačnej fázy, cca 2 mesiace.
Obsahuje:
• Prevzatie vecí do osobného užívania, ktoré sú majetkom zariadenia.
• Oboznámenie sa s Prevádzkovým a domovým poriadkom 2018.
• Predstavenie prostredia (zariadenia, ostatných prijímateľov, kľúčových zamestnancov).
• Uloženie osobných dokumentov či cenných vecí do kancelárie (len v prípade záujmu prijímateľa).
• Vybavenie základných úradných záležitostí, lekárov a pod.
• Vstupná psychologická diagnostika.
• Vytvorenie individuálneho plánu - IP (jeho súčasťou je aj finančný plán a konkrétne čiastkové úlohy).
• Dohoda o osobných financiách - vytvorenie finančného plánu.
2. Individuálny plán sa vypracováva u každého prijímateľa do dvoch mesiacov od príchodu do zariadenia. Má svoje náležitosti (viď nižšie) a vypracováva ho zodpovedný pracovník v spolupráci s prijímateľom. Súčasťou IP je aj celková anamnéza a čiastkové úlohy. Aspoň raz pol ročne je pracovníkom a prijímateľom prehodnocovaný a stanovené sú nové čiastkové ciele a úlohy.
Tvorbou a spracovaním Individuálneho plánu je zároveň zabezpečený partnerský a individuálny prístup k prijímateľom.